Stanowisko pokojówki - Praca w hotelach - Praca za granicą - Praca w Holandii

DLA KANDYDATÓW

 

Opis stanowisk

Rób to co lubisz

Wybierz swoją ścieżkę
kariery.

Zapoznaj się z poniższymi opisami stanowisk pracy w hotelarstwie. Im więcej wiesz na temat specyfiki poszczególnych opcji, tym łatwiej będzie podjąć Ci decyzję o wyborze odpowiedniej ścieżki zatrudnienia.

 



Pokojówka

Praca Pokojówki / Pokojowego polega na przygotowywaniu pokoi hotelowych, oraz przylegających do nich łazienek. W zakres czynności do wykonania w pokoju wchodzą przede wszystkim: wymiana pościeli, odkurzanie, ścieranie kurzu, opróżnienie kosza na śmieci, wymiana akcesoriów takich jak: notatniki, długopisy, ulotki, broszury, itp. W przypadku łazienki są to: umycie sanitariatów, podłogi, luster, opróżnienie kosza na śmieci, wymiana ręczników, uzupełnienie środków higienicznych i kosmetyków.

 

Dodatkowo pracownicy są zobowiązani do utrzymywania w czystości sprzętów używanych do pracy, a także dbania o porządek w pomieszczeniach służbowych, z których korzystają (kantorek, w którym magazynowane są środki czystości, pościel, ręczniki, itd.).

 

Średnio dziennie pracownicy mają do przygotowania po kilkanaście pokoi. Jednak ilość ta nie jest stała dla każdego hotelu, zależy od wielkości pokoi w danym obiekcie, a także zmienia się w kolejnych dniach i zależy od tzw. obłożenia hotelu, czyli ilości zakwaterowanych gości (im jest to więcej osób, tym więcej pokoi jest do przygotowania). W hotelach posiadających stosunkowo duże powierzchniowo pokoje jest ich zawsze średnio mniej do przygotowania dziennie, niż w hotelach o mniejszych pokojach. Praca na stanowisku Pokojowej/Pokojowego wiąże się z nienormowanym czasem pracy. Im więcej dzienie jest pokoi do przygotowania, tym dłużej trwa praca. We wszystkich hotelach obowiązują normy czasowe określające potrzebny czas na wykonanie danej pracy, które udostępniane są na życzenie pracownika w momencie podjęcia zatrudnienia.
 
Pierwsze dni pracy są okresem szkoleniowym, polegającym na zapoznaniu pracownika z nowym miejscem pracy, obowiązującymi normami, systemem pracy i zakresem obowiązków. W trakcie szkolenia pracownik zostanie zaznajomiony z procedurami dotyczącymi kontaktów z gośćmi hotelowymi, oraz poinstruowany, w jaki sposób wykonywać swoje obowiązki, by robić to najskuteczniej.

 
Podejmując pracę w charakterze pokojówki należy cechować się sprawnością fizyczną, dokładnością, odpornością na stres i potrafić wykonywać pracę pod presją czasu. Do podjęcia pracy na tym stanowisku konieczna jest znajomość języka angielskiego w stopniu umożliwiającym swobodną konwersację.
 
Sprawdź aktualne oferty pracy na tym stanowisku. Kliknij Oferty pracy i dowiedz się więcej.

Galeria - zobacz jak pracujemy
kliknij w miniaturę i zobacz powiększenie

ikona adres 50-020 WROCŁAW ul. Piłsudskiego 74/311

ikona telefon telefon wrocławski 71 724 51 06

ikona zegarek9 - 16 Pon - Pt

ikona adres 31-011 KRAKÓW Pl. Szczepański 5 (pokój 109)

ikona telefon telefon krakowski 12 346 11 15

zegarek9 - 17 Pon - Pt